Gastroyalı; sürekli yaşayan bir mutfak

Gastroyali

Sektörde 30 yıllık deneyime sahip olan Tutmaçlı Endüstriyel Mutfak Ekipmanları ve bu deneyimin 12 yıllık ürünü olan cash&carry mağazası Se Plus, 25 bin çeşitle horeca sektörüne hizmet veriyor. Marka şimdi de sektöre katkı sağlayacak farklı bir girişimle karşımıza çıkıyor; Gastroyalı…

Yeme-içme sektörünün tam kalbinde olduklarının altını çizen Gastroyalı Yönetim Kurulu Başkanı Ahmet Taner Murat, Gastroyalı fikrinin çıkış noktasını şöyle anlatıyor: “İşimiz gereği hem yurtiçi hem de yurtdışına çok sık seyahat ediyoruz. Bu destinasyonlarda yeni yerler, lezzetler, mekanlar, şefler keşfediyoruz. Yurtdışında pek çok gastronomik mekan tanıdık ve workshop’lara katıldık. Yurtdışındaki yeme-içme dünyasını inceleyip tanımaya çalıştık. Bunun sonucunda Türkiye’de yapılacak çok şey olduğunu gördük. Türkiye yeme-içme konusunda olması gereken yerin yarısında bile değil. Bizim coğrafyamız çok zengin ama bunun farkında değiliz hala. F&B, turizm ve şef anlamında yepyeni bir nesil yetişiyor. Türkiye’nin tüm sorunlarına rağmen gelişen iki sektörü var; biri turizm diğeri de yeme-içme sektörü. Biz de şanslıyız ki bu sektörün içindeyiz. Dedik ki, neden bu sektöre katkı sağlayacak farklı bir girişim içinde olmayalım? Gastroyalı fikri bu doğrultuda ortaya çıktı. Beykoz’da Boğaz’a sıfır iki katlı bir yerde fırsat çıktı. Burada güzel bir mutfak sistemi oluşturarak, üç ayrı mutfak kurup, mekanda çekimler, workshop’lar, etkinlikler yapalım, diye düşündük. Bir iskelemiz var ve burada da yapılan yemekleri sunabiliriz dedik. Bu doğrultuda da hızlıca projeyi hayata geçirdik.”

Farklı konseptler için çekim alanı sunuyor

Gastroyalı yaklaşık 250 metrekare bir alana sahip. İçeri girdiğiniz zaman bir lobi ve showroom karşılıyor sizi. Showroom’dan sonraki alanda üç adet farklı mutfak yer alıyor. Birinci mutfak ev tipi çekimler, ikinci mutfak firmaların lansman çekimleri, üçüncü mutfak ise profesyonel çekimler için tasarlanmış. İlk iki mutfak yine Tutmaçlı grubuna bağlı Tutmaçlı Mermer fabrikasında kendileri tarafından, üçüncü mutfak ise Öztiryakiler firması tarafından yapılmış. Üçüncü mutfaktan sonraki alan ve devamındaki iskele, sunum alanı olarak tasarlanmış. Burada değişebilen masa düzenleriyle bir banket alanı yaratılmış. Gastroyalı’nın ikinci katındaki yaklaşık 100 metrekarelik alan ise toplantılar için dizayn edilmiş. Üst kattaki toplantı salonu ise 10 kişilik toplantı masası, koltuklar, buraya hizmet verecek bir bar ve sunum için gerekli teknolojilerle donatılmış.

Ahmet Taner Murat, Gastroyalı’dan ve burada yapmayı planladıkları projelerden şöyle bahsediyor: “Türkiye’de birçok insan mutfak çekim işini yapıyor ve çok da güzel çekimler gerçekleşiyor. Çok güzel şeflerimiz ve yatırımcılarımız var. Hepsini çok takdir ediyoruz. Bizim farkımız, bunun İstanbul Boğazı’nda yapılabileceği bir alan yaratmak oldu. İstanbul Boğazı için dünyanın en değerli manzarası ve lokasyonu diyebiliriz. Asya ile Avrupa’nın birleştiği çanakta, Beykoz’un kendine özel bir koyunda, denize sıfır bir alandayız. Önümüzden sürekli tekneler, şilepler balıkçılar, martılar geçiyor. Sektörümüz için böyle güzel bir alanda mutfak kurduk. Denizden canlı canlı balığımızı yakalayıp, burada taze pişirme imkanımız bile var. Öte yandan, yan tarafımızda balıkçı barınağı var; dilerseniz onlar da taze taze Boğaz balığı getirebiliyorlar. Türkiye’de farklı konseptler için çekim yapmanın yanı sıra yurtdışındaki televizyon kanalları için de çekimler yapmak istiyoruz. Bununla ilgili girişimlerimiz oldu. Almanya’dan Michelin yıldızlı bir şef geldi. Manzarayı çok beğendiğini, kendi televizyonuyla ilgili burada çekim yapmak istediğini söyledi. Kanalı için Alman ve Orta Avrupa yemeklerini burada yapmak istiyor. Aynı zamanda bir Türk şefle birlikte çalışarak mutfağımızın tanıtımını yapmayı da düşünüyor. Biz de tabii bunları değerlendiriyoruz. Elimizden gelen tüm desteği ve gayreti göstereceğiz. Hem yemek kültürümüzün tanıtılması hem de şeflerimizin anlatılması açısından önemli bir proje. Biz benzer projeleri Rusya’dan ve Ukrayna’dan şeflerle de görüştük. Başka ülkelerle de çalışmalar yapmayı planlıyoruz.”

Kendi prodüksiyonunu gerçekleştirecek

Gastroyalı’da birçok televizyon kanalıyla çalışmalar yapılması planlanırken, kendi prodüksiyonlarını da gerçekleştirmeyi istediklerini anlatan Murat, şeflerin Türk yemekleri, yöresel yemekler, deniz mahsulleri, steak gibi ürün çekimlerini de burada yapabileceklerini belirtiyor. Gastroyalı’da ayrıca şirketlerin özel lansmanları, ürün çekimleri, workshop’ları, tadımları gibi birçok etkinliğin yapılması planlanıyor. Murat, etkinliklerle ilgili şu bilgileri paylaşıyor: “Bir tava firması, reklamlarda kullanmak üzere yeni çıkan ürün serisinin çekimlerini burada yapacak. Bir cam firmasının yeni serisinin lansmanını yapacağız. Basın toplantıları olacak. Zamanla hepsini hayata geçireceğiz. Çünkü, bizim stüdyo için hazırlanmış üç mutfağımız da bu etkinliklere uygun olarak tasarlandı. Burada ayrıca bir sosyal sorumluluk projesi olarak ev kadınlarına ve iş arayan kişileri iş dünyasına kazandırmak adına birtakım eğitimler vermeyi planlıyoruz. Burası sürekli yaşayan bir mutfak olacak.”

Etiketler: gastroyali gastronomi çekim merkezi
Eylül 17, 2020
Listeye dön
cultureSettings.RegionId: 0 cultureSettings.LanguageCode: TR
Çerez Kullanımı

Alışveriş deneyiminizi iyileştirmek için yasal düzenlemelere uygun çerezler (cookies) kullanıyoruz. Detaylı bilgiye Gizlilik ve Çerez Politikası sayfamızdan erişebilirsiniz.